پایانی بر سال 94

نوروز بر تمامی کسانی که این مناسبت رو جشن می گیرند تبریک می گم و امیدوارم تا امروز روز های خوبی رو سپری کرده باشد.

سال 94 هم با تمام اتفاقات خوب و بد اش به پایان رسید و من ماندم و چند تا برنامه کوه نوردی خوب که تلنگری بود برای ادامه،
کوهنوردی و صعود های دیگر.
امسال با شرکت در برنامه سالگرد زنده یاد سامان نعمتی، صعود به قله قاش مستان مرتفع ترین قله زاگرس حقیقتا علاقه ام به کوهنوردی بیشتر شد و همین باعث شد در صعود شهریور ماه سبلان هم حضور داشته باشم.
با شروع شدن فصل بهار کوهنوردی (زمستان) موفق شدم چند بار در برنامه های صعود کوه های اطراف خودمان هم شرکت داشته باشم، (پریشان،بدر، قلوز) .
تنها به دلیل مشکلی برایم پیش آمد نتوانستم در  برنامه خطالراس سالداشه به پریشان که خود سرپرست آن بودم شرکت داشته باشم و این داغی بود بر تمام صعود ها ...
برای سال 95 برنامه ریزی هایی انجام شده که اگر شرایط بر وفق مراد باشد امیدوارم بتوانم تمامی آنها را اجرایی کنم.


عکس: آخرین تمرین کوهنوردی سال 28 اسفند 94

صعود انفردای قلوز

گزارش به صورت تصویری می باشد 


 گذر از کوچه باغ های سنگین آباد


از یال سمت راست به سمت قله صعود کردم.


هنوز صعود یال تمام نشده بود و شل شدن برف و برف کوبی خسته ام کرده بود، استراحتی کردم و یک لیوان چایی انرژی خاصی بهم داد.


نگاهی هم به مسیر پیشمایش شده

مسیری که پس از بالا آمدن یال آن را می بینیم، سال 93 در این جا چادر زدیم.

پشت این صخره ها قله قلوز می باشد

بر فراز قله و دور نمای کوه های دروازه،پریشان،خرسه ریه، یوسف سیاه

صعود قله پریشان

مورخه 3و4 دی ماه 10  تن از اعضای هیئت و گروه قاجر طبق برنامه زمانبندی شده شش ماهه دوم قله پریشان را از مسیر آلپی صعود کردند.
ظهر روز پنج شنبه 7 نفر از اعضا با خودرو شخصی ساعت 15 از قروه به نعمت آباد رفته و ماشین ها را کنار شکاربانی پارک کردند و از آنجا به سمت پناهگاه پریشان عظیمت کردند.

ساعت 17 من، سینا ابراهیمی و میلاد رحمانی از قروه به سمت روستای میهم حرکت کردیم، ساعت 18:15 از روستای میهم به سمت پناهگاه حرکت کردیم. با وجود برف کوبی تیم اول کار ما راحت تر بود ساعت 19:15..به پناهگاه رسیدیم. پس از تعویض لباس ها مدتی کنار دوستان به گفت و گو مشغول بودیم و پس از آن مشغول گرم کردن غذا شدیم. شام را صرف کردیم و  ساعت 9 بخواب رفتیم .

صبح روز جمعه ساعت 5:30 از خواب بیدار شدیم و نهایتا ساعت 6:15 صعود را آغاز کردیم.پس از صعود یال بالای پناهگاه به سمت چپ تغییر مسیر دادیم به سمت دیواره پریشان حرکت کردیم و با تراورس زیر دیواره به مسیر آلپی رفتیم، بیشتر معبر ها به صورت نفر، نفر طی میشد و کمی اتلاف  وقت داشتیم، این مسیر دو کراکس دارد، ابتدا یک از یک دهلیز بالا می رویم و در انتهای آن با دست به سنگ شدن و حمایت افراد از آن قسمت می گذریم، ما بقی مسیر به قله منتهی می شودو همگی در ساعت ....به قله 3150 متری پریشان رسیدیم.

پس از گرفتن عکس و خوردن تنقلات از مسیر عادی به سمت پناهگاه برگشتیم. کوله ها را جمع کردیم و پس از آن پناه‌گاه را نیز تمیز کردیم، در هوایی مه آلود تا روستا رفتیم به سمت قروه برگشتیم.

اعضا: شهرام نعمتی، رامین سنگین آبادی، طیب صالحی، میلاد رحمانی، امیر مرادی، سیامک جعفری، ادیب خالدیان، سینا ابراهیمی، پدرام نعمتی، کامران محمدی(سرپرست)

گزارش و عکس : ادیب خالدیان.

به سمت مسیر آلپی - تراورس زیر دیواره پریشان

مسیر آلپی، پشت دیواره پریشان(جنوب)
قله پریشان

بازگشت از مسیر نرمال

صعود به قله بدر


گزارش برنامه بدر – جمعه و شنبه مورخ 19/20/09/1394
طبق قرار قبلی ساعت 14:00 ظهر روز جمعه به چهار راه مدرس رسیدم و تا ساعت 14:15 تمامی اعضا به محل مورد نظر رسیدند.
امیر مرادی، سینا ابراهیمی و ادیب خالدیان با آژانس به سمت پیر سلیمان حرکت کردند و پس از ما آقایان شهرام نعمتی و جلال حنیفی با خودرو شخصی به سمت روستای پیرسلیمان راهی شدند.از قروه تا روستای امین آباد جاده از برف و یخ پاک شده بود و مشکلی در تردد مسیر نداشتیم به جز مسیر کوتاه بین روستای امین آباد تا روستای پیرسلیمان همچنان یخ زده مانده بود. ساعت 15:30 با سرعتی آرام تا پناه گاه حرکت کردیم و راس ساعت 17 به پناهگاه رسیدیم. به محض رسیدن و باز کردن در پناهگاه متوجه شدم تمام محیط پناهگاه را دود گرفته، پنجره ها را باز کردم تا هوای داخل آن عوض شود. در شومینه داخل پناهگاه آتشی روشن بود که خاموشش نکرده بودند! اتاق وسطی را تمیز کردیم تا شب را آنجا بمانیم. پس از صرف شام و شنیدن خاطرات پیش کسوتان ساعت 21 خوابیدیم.
صبح روز شنبه ساعت 5:15 از خواب بیدار شدیم وسایلمان را جمع کردیم و ساعت 5:30 از پناهگاه به سمت قله حرکت کردیم. هوا هنوز تاریک بود و ستاره ها در آسمان پدیدار بودند، ابتدا عمو شهرام سرقدم بود سپس سینا و بعد از سینا من (ادیب ) برف کوبی کردیم. در نزدیکی قله جای من و سینا عوض شد.بعد از رسیدن به خط الراس و حرکت به سوی قله باد شدیدی می وزید که با راهنمایی عمو شهرام چند متر پایین تر آمدیم تا باد اذیت مان نکند. ساعت 7:20 همراه با بالا آمدن خورشید به قله رسیدیم و پس از گرفتن عکس ها به سمت پناهگاه سرازیر شدیم. در تمامی مسیر عمو شهرام نکته های زیادی را برای ما بازگو کرد، که امیدوارم بتوانیم به خوبی از آنها استفاده کنیم. ساعت 8:20 به پناهگاه رسیدیم، صبحانه را خوردیم و بعد از جمع و جور کردن وسایل به سمت قروه برگشتیم، از پناهگاه تا روستای امین آباد را پیاده طی کردیم و از آنجا با خودرو یکی از اهالی روستا به .قروه برگشتیم. ساعت 12:30 به قروه رسیدیم و این برنامه هم تمام شد.
شرکت کننده گان: جلال حنیفی- امیر مرادی- سینا ابراهیمی- ادیب خالدیان- شهرام نعمتی
گزارش : ادیب خالدیان.

به سمت پناه گاه بدر

به سمت پناه گاه بدر



قله بدر




پناه گاه بدر



در اینجا در مورد فعالیت کوهنوردی خود می نویسم.
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
آرشیو مطالب
موضوعات
پیوندها
Designed By Erfan Powered by Bayan